dimarts, 19 de desembre del 2017

ALL ABOUT BETTE DAVIS

Fa uns anys un conegut professor de cinema (Alberto Mira) preguntava als seus alumnes de l'Escola Cinematogràfica si coneixien Bette Davis, la majoria no tenia ni idea de qui va ser.


Quan es va estrenar All about Eve, jo encara no havia nascut. Però com molta gent de la meva generació, i de les posteriors, coneixem perfectament aquesta actriu  i hem vist molts dels seus films. La majoria de joves de menys de 30 anys no en tenen ni idea.

Durant un temps he estat entrevistant joves que volien ser voluntaris, molts d'ells amb gent gran a Barcelona. Quan deien que un dels temes que els agradaria tractar amb la seva acompanyant era el cinema, em sortia de guió i feia la pregunta fatídica "saps qui era Bette Davis", mai cap jove em va dir sí.

Fa uns anys vaig tenir l'honor de presentar a la meva ciutat el llibre "L'Abans de Gavà 2 Recull gràfic 1966-1985", al que em van invitar a escriure el pròleg. Van ser anys decisius en la transformació d'aquesta vila del delta del Llobregat. La immensa majoria dels joves de Gavà no tenen ni idea que va passar al seu poble durant els anys de la transició, ni qui va ser el primer alcalde democràtic, ni que abans els alcaldes els anomenava el governador civil. Correm el perill de que tot el que va passar abans de l'era digital acabi sent prehistòria. 





La importància de grups que recuperin la memòria del passat a través de les fotografies és molt important. Fotos Antigues de Barcelona o Gavà, Barcelona història en fotografies, Barcelona mirant el passat, Catalunya abans i ara, Barcelofilia, Amigos de Barcelona... Important, però cal ser rigorós, evitar dades corruptes, pensar abans de publicar i no caure en la nostàlgia fàcil sobre el passat, si no recobrar imatges i informació perquè la memòria perduri.

També recomano seguir els blogs que treballen en aquest sentit, els podeu trobar al mage dret del meu blog.

1 comentari:

  1. No es exactamente esa la sensación, pero esta abrumadora ignorancia me da escalofríos, porque además es una ignorancia que no se tiene el más mínimo interés en hacerla desaparecer por parte del ignorante. Creo que va a más y menos mal que, como dices, hay grupos recuperan el pasado y corrigen numerosos errores, aunque algunas de las personas "corregidas" no acepten de buen grado las rectificaciones sino, más bien, les sientan como un tiro e incluso las ignoran.

    ResponElimina